Alla inlägg under oktober 2008

Av rosenl00fen - 20 oktober 2008 19:38

På ungSitter just nu på redaktionen, passande nog har vi tagit upp bloggandet på dagens möte. Vi måste blogga mer! Ni måste läsa mer! xD Jag blogga jättegärna, men måste ha fått instruktioner tydligen först, så det får vänta. Men min krönika kommer i helgen faktiskt! Woho för mig. Jag har insett några saker om mig själv på sista tiden. Jag måste verkligen ta tag i saker i mitt liv. jag kan inte ligga om nätterna och älta sönder allt jag inte kommer klara av eller saker jag vill göra eller ångrar att jag gjorde. Idag vill jag komma tillbaka till min barndom, till hästarna och det ganska okomplicerade livet. Idag vill jag leva med gammla vänner såsom jag gjorde förr, men som jag aldrig längre gör. Varför blev det som det blev mellan oss två? Varför svek du och varför blev det en princip sak för mig att släppa all kontakt? Ja säg det ni kära läsare. Denna skribenten är för stolt och för envis för hennes egen skull. Nu funderar jag på att gå och köpa en frukt eller något. Kommentaren jag fick om vikt/ godisätande suger. Alltså inte jsälva kommentaren, men det suger att man går upp i vikt i början när man slutar med godis och sånt. Man vill ju gå ner. Men tack för kommntaren. Jag är inte ensam. ///Rosenl00fen 

Av rosenl00fen - 18 oktober 2008 18:30

Man räknas inte...

Om man inte fyllt 18, det har jag fått lära mig. Hur kommer det sig att så fort människor fyller 18 sätter de sig på sina höga hästar för att se ner på de som inte har ännu fyllt?

To bad you aren´t 18... är deras inställning


Men vet ni vad? Skit samma, duger inte mitt sällskap åt vissa för att jag inte har den rätta åldern, behöver de inte ha mitt sällskap heller. Men jag ska ju finnas där, när det väl passar. Blev det rätt nu? Tar mig en funderare på att inte finnas till hands när de väl tolererar det.


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 11 oktober 2008 15:30

I fredags...

Alltså igår var jag ledig och tillbringade dagen med att knappt göra nått. Jag kollade på P.s i love you, städade liiite och på kvällen började jag och mamma att måla mitt rum! Yippie, sen åkte jag till Isa där vi bland annat kollade på Idol, spelade rapakalja och absolut överens med random personer ^^, Hade roligt. Har shoppat massa i torsdags, så blev tvungen att använda något av det nya igår. (A)


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 5 oktober 2008 18:08

Lyssna på mig!


Varför känns det som om ingen längre lyssnar på mig? Som om jag lever i en jäkla bubbla så att ingen kan höra mig. Det tär på en, att hela tiden känna att ingen lyssnar på vad man verkligen säger, på vad man verkligen menar. Antingen ska folk avbryta en, säga sin egen mening istället eller helt enkelt tolkar sin egen sannig av vad jag sagt. Varför gör vi människor så?

   Jag känner av det vart jag än går, i skolan, hemma, överallt!

Just nu känns det verkligen som om jag måste göra något åt saker och ting. Jag kan inte fortsätta på det vis jag gör. Förtränga alla läxor tills de verkligen måste in och bara sova bort mina dagar när jag inte är i skolan eller skylla på att jag har för mycket att göra när jag vill hitta på något. Egentligen har jag ju ingetspeciellt för mig, men jag lurar ofta mig själv. Jag är trött på att vara trött 24 och 7. Ungdomen ska väl handla om mer än så?


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 5 oktober 2008 18:02

So...

Känner mig långsam just nu. Känner mig tom i skallen. Jag vet inte vad jag gör för fel, vet inte varför jag inte kan göra något rätt. Varför kan inte jag, JAG som kämpar så in i helvete mycket inte gå ner i vikt? Jag tränar mer än än de flesta, äter bättre, äter inget godis, inga kakor, dricker ingen läsk och ärter ingen glass. Varför känns det som ett enda jävla långt straff? Känner mig som en bitter gammal kärring just nu. Varför ska man ens kämpa om man inte får något resultat? Varför ska man ens bry sig? i fem jävla fucking år har jag kämpat. Den här är trött på det. Är så in i helvete trött på att se målet framför mig, se mina drömmar framför mig men aldrig komma dit. Dagar som paserar blir till veckor, som blirtill månader som blir till år...

FUCK YOU ALL! FUCK YOU MY DREAMS AND FUCK YOU THE FIRE OF WANNA FIGHT!


Jag blir så trött på kompisar som hela tiden säger: åhhh du är så söt! Nej skriker jag till dem i min hjärna. NEJ, varför ljuger du? Jag tycker inte bättre om dig för att du säger snälla saker som inte är sanna. Jag vill inte att kompisar ska göra det, mina kompisar får gärna bara vara som de är och ärliga i alla lägen. Visst de menar väl, men jag blir bara ledsen. Som igår när jag och Amanda var ute och gick kunde jag inte låta bli att tänka: sluta, om jag är så jävla fucking söt, varför äcklas alla killar av mig? Varför får jag alltid nobben då? Jag älskar dig Amanda, men du förstår hur jag tänker och känner. det är helt enkelt för jobbigt.

///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 5 oktober 2008 12:29

Keeping mum


Gott folk här har ni verkligen en bisarr film x] Jag och Amanda tittade på den i fredags och vi blev inte kloka på den.

Men ialla fall. I fredags kom jag som en vanlig fredag hem ganska tidigt, slöade lite. Sen skulle jag till Amanda och där har jag varit tills för ca en timme sen. En lång helg med Mandischz!:D Igår kom även Josse en runda vilket uppskattades.
   Idag tänkte jag försöka göra mina läxor, ta det LUGNT, kanske gå ut en runda och har planerat att se på Jumper.

///Rosenloofen

Av rosenl00fen - 5 oktober 2008 12:27

Aqua Sensation


Har nyss köpt mig en ny hudkräm...eller mamma var så snäll och bidrog med det mesta av pengarna :) Känner att jag vill ha en hudkräm som inte gör huden äckligt fet eller inte tillräckligt så den blir torr. Köpte: Agua sensation daycream från Nivea och älskar den! :D Den piggar verkligen upp huden, gör den inte fet och den luktar underbart. Den kostade ca 80 kronor. 

///Rosenl00fen 

Av rosenl00fen - 3 oktober 2008 16:40

Nostalgi

http://rosenl00fen.bloggagratis.se/2008/03/26/595859-stall-och-samhallsarbete/ <3


Daddy can you buy me a horse..?


HAHA det har blivit en hel del inlägg om just hästar nu de sista...20 minuterna? Har någon lagt märke till att jag inte är riktigt vettig än eller? x]


///Rosenl00fen

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards