Alla inlägg under juli 2008

Av rosenl00fen - 31 juli 2008 23:00

Mer bil

Nu har en ny dag kommit och jag är slutkörd. Ännu en bilresa väntar imorgon. Lillsyss har lånat guitar hero av en kompis som jag flitigt använder. Är rätt bra på medium nu, hoppas jag kan ta hard snart=) Kusinen och jag kollade på sex and the city nyss, vilket är en rätt rolig serie xD

   Imorgon är det Linköping


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 30 juli 2008 13:56

Dalskär

Idag är vi och badar i Dalskär. Bredvid mig på filten ligger lillsyss och solar magen, pappa och fasters man sitter/ ligger och solar de med och kusinen + faster badar.

   Man kan riktigt känna solen ta i ordenkligt. Alla verkar tycka att man har blivit brun efter Halmstadshelgen, hoppas kan man ju=) Lite ont i örat har jag nu, men det kommer att gå över, piercar killen var väldigt söt, bara 19 år xD

   imorgon ska vi pka hem, måste börja planera inför Rumänienresan lite. Näää, nu ska jag sola magen lite. Adios y hasta lugeo


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 29 juli 2008 20:30

Kalmar

Nu är vi hemma i stugan igen. Vi har tillbringat dagen med att shoppa i Kalmar och kolla in slotet. Det väckte gamla barndomsminnen då man ofta var där=)

   Jag hittade riktigt mycket till låga priser, framför allt på köpcentrumet Barnonen. Först köpte jag ett jättefint svart linne på JC för 145:- Är super nöjd med det köpet, sen köpte jag 2 shorts, 1 tubtopp och en vid/ genomskinlig vit skjorta på Gina för sammanlagt 196:- :o It´s christmas eve. Efter det lugnade jag ner mig en smula och köpte enbart en svart väska på Åhlens förhalva priset 139,50;- (Märkte det först efter jag betalat)

   Alvslutade dagen i Kalmar med att pierca mig igen i örat den här gången. Det blev en titan-ring, längst upp på vänster sida. Det kostade mig 300. Tänkte avsluta kvällen med att se Enemys at the gates som jag lånat av Isa.


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 28 juli 2008 13:08

Halmstad 

Helgen har varit fantastisk, åkte på en mini semester med Josse och hennes föräldrar till Halmstad. Vi åkte tidigt på lördags morgonen och kom hem på söndagskvällen. Vi bodde på ett hotell som hette Gula briggen, tror jag det var. Det är ett gammalt fängelse som har byggts om till hotell! Det var lite små läskigt med cellfönster, taggtråd på muren runt hotellet och allt det där, men inredningen var mysig. Vi var mest på stranden och solade/ badade. Jag och Josse spelade även luffarschack med snäckor och pinnar. Det var ju nästan omöjligt att vinna någon av oss. Bränd av maneter blev man allt också! Det är nog som de säger, det känns som om bränna sig på nässlor. På lördagen kryllade det av maneter, men på söndagen var det lite alls lika mycket. På Lördagskvällen gick vi runt på stan och åt lite. Efter det kom jag och Josse på att vi ville gå på bio. Vi gick till bion och insåg att Mamma Mia, som vi ville se började om 3 minuter, så det blev till att skynda sig att köpa biljetter. Filmen är jättebra, se den. Det var skoj att vi gjorde något så spontant. På söndagskvällen stannade jag hos dem för att grilla lite. Efter det hämtade mamma mig så jag kunde hälsa på kusinen, faster och fasters man som kom på lördagen.

Av rosenl00fen - 21 juli 2008 14:29

Back at the game

Nu är jag tillbaka, eller jag & company kom hem på söndagsmorgonen, ca kl 02.00 Men fick vi gå och läggga oss då? No no no, vi hade ju hyrt släp för att transportera ner möbler och sånt. Dessvärre var vi tvugna att lämna tillbaka släpet kl 10.00 på söndagen, så vi började lasta ur när vi kom hem. Jag kom väl i säng runt 03.00 skulle jag tippa på.

   Borta bra men hemma bäst. Jag har haft det underbart. Ni förstår inte vad för luft de har i norrland, frisk och härlig. Jag har vandrat upp på ett berg med pappasen, väldigt härligt. Familjen var och kollade på Tvärfallet, ett vattenfall inne i norrlands skogar. Sånna stunder när man enbart står och beundrar naturen lever jag som bäst, det och när jag tränar. Ibland kan jag bli så rörd över naturens skönhet att ögonen tåras. Om ni någonsin skådad det jag har sett i norrland så förstår ni mig fullkommligt.

   Brorsan kom upp under onsdagen med och så åkte han hem med oss. Hanna, Tess och Theo kom och hämtade bror min i söndags och jag lekte lite med barnen den dagen.

   Igår gick jag även en härlig runda på nästan en mil och efter det åkte jag till Söt-Bella. Vi gick ute och gick lite, drack te, glodde på TV, One Tree Hill, bilder på datorn, lyssnade på musik och videos och bara babblade på. Moppen och cykeln krånglade så jag blev ner skjusad och sov över.

   Så idag kom jag hem igen. Har verkligen saknat mina kompisar under norrlands färden. Önskar att jag kunde ta med dem alla någon gång i framtiden...


   Just nu tycker jag att det är jobbigt att jag inte har bloggat varje dag i norrland, hade ju inget internet. För det blir så mycket man har att berätta men så lite energi att systematiskt skriva om alla dagarna. Vill delge allt det, med bilder från vandringen och allt det där, men känner mig rätt lat just nu. Något jag avskyr är att packa upp väskor och städa, och det är egentligen det jag borde ta tag i just nu. Suck^^,


/// Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 11 juli 2008 19:49

Norrland nästa

Imorgon åker vi till Norrland och jag försöker packa för fullt, men är för trött och har för on i huvudet för att komma någonstanns egentligen.

   Fattar de inte hur dåligt jag mår? Förstår de inte att de påverkar mig starkt när de sitter där med sina äckliga flin och hånfulla attityder riktade mot mig? Förstår de inte att hat skapas så lätt? En vanliga dag innehåller alltid dessastunder då de ska påpeka det ena och det andra. Börja driva med mig om något eller på tonårsspårk: Vara en enda jävla pain in the ass.

   Ibland orkar jag bara inte. Fan heller att jag skulle börja lia och förklara för dem heller, de lyssnar inte. Har försökt förut. De är gjorda av is, de har ett hjärta av sten och jag orkar snart inte med dem längre...


My home is my own hell and prision...


/// Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 9 juli 2008 21:47

Dåliga erfarenheter eller vad..? x]

Killar är skit x]


Antingen:

  • Får de en runt sitt lillfinger med en knäppning och njuter av den makten...
  • Överväldigar en med positiva responser för att i nästa sekund komma med oväntade negativa responser...
  • Är de bara ute efter sex...

Det värst jag vet är när man precis kommit över en kille och såklart ska han genast bli charmig igen. Det är nästan som om de har en jävla radar inom sig så de känner av när intresset för dem stannar upp. De vill helt enkelt bli beundrade på avstånd.


/// Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 9 juli 2008 21:26

Once upon a time...

Ibland förstår jag mig inte på människor. Bara mina närmaste vänner vet om detta och förstår vad jag babblar om, men det behövs komma på print on the screen.


   För var allt perfekt...eller?

Sen var jag fel...?

Sen var jag fööör snäll och gullig..?

Sen var jag fööör taskig och tillbaka...?

Sen var jag fööör gullig igen...?

Sen var jag fööör taskig igen...?

Sen var jag bara en dum/ korkad/ trögfattad tjej...?


Ser någon mönstret? Det fanns ingen balansgång mellan det här! Först var man trevlig mot den här personen, men då var det fel, sen höll man tillbaka lite och då var det ännu sämre. Tro mig, med den här personen vid det där tillfället fanns det inget mellanting tillgängligt. Jag vill fortfarande knappt tro hur vi kunde sjunka så lågt. Är besviken på mig själv för att jag inte upprätthöll en bra attityd, är besviken på den här personen som klippte av på det sättet. Men mest undrar jag varför den här personen i "hemlighet" försöker bevaka mig genom internet. Tro mig, jag har mina misstankar om vem det är. De är nog endast två personer som skulle ha glädje av att vara anonym användare och kolla upp mig.

   Jag vet...


Mäniskor förändras, jag är då sannerligen inte samma tjej som för några år sen. Men att förändras så snabbt. Att låta en annan person styra sitt eget liv på det där sättet. Det gör ont i mig, jag miste en bra vän.


Varför..? Varför blev det så här=(


Nu måste jag egentlign gå och sova. Idag har jag jobbat, fixat lite med bloggen och tränat. Imorgon kommer Emma min sötnos!=D <3 Lyssna på Sum 41  Still waiting. Satt just och sjöng med i den för fulla muggar<3


Once upon a time

there was a little girl

who loved a boy

just for who he was...


/// Rosenl00fen

http://www.youtube.com/watch?v=VO3Wwo0ma5I

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards