Alla inlägg under juni 2008

Av rosenl00fen - 30 juni 2008 21:22

Ett litet råd

En god vän sa till mig idag att jag borde uppdatera min blogg oftare, annars tröttnar man. Det är nog förvisso sant. Men det som börjar bli ganska jobbigt just nu är att komma på rubriker man inte har haft förut=) Men det hindret ska jag nog övermanna! Jag har som snart alla vet varit på West Coast Riot och sett mina kungar. De var fantastiska! Lika bra live om inte bättre, som i min dator. Jag kommer ladda upp bilder snart, promiss! Idag har jag som vanligt jobbat, är ganska trött just nu. Var hos Sanna <3 på fest i fredags. Det var riktigt skojsigt=) Sen åkte jag, Amanda och Josse hem lite tidigare till Amanda för att sitta och slappa. Vi var alla jävligt trötta efter en lång och slitsam arbetsvecka. Helgen bodde jag pratiskt taget hos Josse och kom inte hem förren 21-22 tiden på söndagskvällen. Tack gumman för att du finns my angel<3

   Vi snackar om att fara över till fjärran land (Stockholm) för att snylta hos PH ett tag och umgås med han och Amanda. Saknar henne redan faktiskt. Hoppas vi alla hittar en tid som passar och pengar som behövs.


   ///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 25 juni 2008 17:59

Städninig in da rum

Tydligen har jag blivit insiperard av låten som går mig på nerverna för nu har jag rubriker med "in da", jaja jag får fälla en tår av skam senare. Nu ska jag berätta vad jag håller på med. Jag har städat mitt rum, ska fixa garderoben senare. Just nu håller jag på attsortera musiken i filer för artister och album till USB:et, vilket är rätt komplicerat.

   HÄR är definitivt rekordet för kortast inlägg i min blogg!


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 25 juni 2008 17:50

 Hultsfred ´08 - Bild version

Okey, nu ska jag ta och berätta lite mer om mitt äventyr på Hultsfred ´08. Det bästa sättet tror jag är att visa bilder, så jag har valt ut d viktigaste enligt mig. Först kommer en bild på platsen där vi har våra tält (vi var ett gäng sammlat på en plats), det kommer lite bilder på Babyshambles (som otroligt nog kom upp på scenen i tid!), Simple plan, The Hives, Kid Down (som var otroligt bra!) och Robyn...en artist jag inte är så förtjust i. Sen till kommer lite bilder på en av vattenstationerna, (jag tyckte det såg så komiskt ut när folk skulle hämta vatten. Som ett gäng boskap som ska utfodras ungefär) några goa vänner som var med mig, den totala förödelsen i området sista dagen och såklart armbandet jag nyss tagit av min handled och det med stor sorg!

   Enjoy the pictures!


//Rosenl00fen


Av rosenl00fen - 24 juni 2008 15:20

Bag in da box

Jaja, jag tror de flesta av er har hört denna totalt uppskruvad låt: DJ Tune feat. Orremannen - Bag in da Box. Vet ärligt talat inte vad jag kan säga förutom, jag hatar den! Men samtidigt tycker jag om den! Så tala om motsägelse, det är precis vad den skapar hos en. Jag hörde den första gången i onsdags då jag och Malin städade på för fullt på jobbet. Vår enormt coola reaktion blev: "Ehhhhhh what a f**k?" Men hallå, det är en kille som sjunger "It´s a bag in da box" Jag menar, kom igen! Den är ju så totalt sjuk att man bara måste sprida den vidare, som hatobjekt naturligtvis. Mitt arbete har redan kommit långt, jag har tipsat en hel del kompisar och de får ungefär samma reaktion som jag och Malin fick.  Men men, lyssna och bli förvånade.


///Rosenl00fen


Av rosenl00fen - 23 juni 2008 14:57

Blääääääää

Det där var nog den mest smarta inledningn jag någonsin haft när kag skrivit! xD Jag säger det nog igen: BLÄÄÄÄÄÄ!

   Okey, Hultan jag älskar dig och det vet du nog om. Säg en enda som åker till Hultan (den berömda festivalen i Hultsfred) och som inte vill dig igen? Tyvärr drog jag på mig en rejäl släng av sjuka när jag kom hem. Var förkyld när jag åkte och att jobba i uruselt väder med relativt lite kläder fram till 03.30 på morgonen, sova i ett tält, frysa konstant samt helt spontant vada ut lite grann i en närliggande sjön på söndagsmorgonens tidiga timmar inte är så speciellt smart. Det är klart man blir sjuk av det kan man ju tycka. Men men, jobbade i måndags som planerat med demokratiprojektet (kommer en egen blogg om det där smart;D ), sen på onsdagen jobbade jag som städtant också som planerat, men där tog det stopp. Kunde inte jobba i torsdags för då fuckade mandlarna upp rejält. Kan ärligt säga att jag började må riktigt åligt i tisdags. Hade svårt att prata, svälja och kände mig allmänt febertung i kroppen. Jag blev tvungen att kontakta min chef och säga att jag inte kunde komma på torsdagen...och gå miste om 400-500 kronor! -.- Så jäkla surt, så gladf som jag är över att ha arbete och så kan jag inte gåtill arbetet och tjäna mina pengar för att jag är sjuk... suck. Jag får inte arbeta förren torsdag. Jag mådde verkligen dåligt och bara ipren kunde förmå mig att äta och svälja alls, så mamma ringde sjukupplysningen igår och vi fick komma till vårdcentralen i Alvesta vid 20.30 De frågade lite, jag kunde knappt svara utan väste lite halv begripna meningar, tog lite prover och så konstaterade han att jag hade feber, inte halsfluss men att min sänka var hög tror jag så det var något bakteriellt i halsområdet och jag fick tabletter och order att ta det lungt i 3 dagar, inte pussa någon under de dagarna och komma igen om det inte blivit bättre inom 5 dagar.

   ´Det kan jag nog fixa. Känner mig redan bättre! Känner knappt något skärande smärta varje gång jag sväljr!=D Men det kan bero på de smärtstillande tabletterna jag fick... Men i allafall, lägert ser hoppfullt ut. Jag ska vila upp mig ordenkligt. Förhoppninngsvis kan jag jobba på torsdag, sen åker familjen till Göteborg så jag får se mina kungar! Får inte vara på exakt hela festivalen, men Bad Religion, Millencolin och NOFX ska jag se till varje pris! Ska stå längst fram i min Bad Religion tröja och sjunga med när min hals klarar av det. Gud vad jag har längtat efter det här!

   Nej nu vill jag fräscha upp mig lite, det är verkligen jätte tråkigt att vara sjuk. Man kan ju inte göra någoting. Visst någon timme eller en dag kan det vara skönt att få kunna ta det lugnt och sova och slappa pch glömma allt annat. Men efter en vecka börjar man klättra på väggarna! Tro mig, det gör man. Så se till att vara friska och snälla ni.


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 12 juni 2008 14:25

HULTSFRED+ svar till Karla 

Kommentar till Svar till Karla
Tack hehe :P

Jaså ja, när gjorde du din då?

Tycker du det, desamma ^^

av Karla den 11 juni 2008 kl 16:54 - Godkänn - Ta bort 


Okey nu är jag på festivalen, ska inhandla en engångskamera så fort som möjligt, det är mitt mål! Ska redovisa allt tydligare senare, för det har jag inte tid med nu. Kan bara säga att det är PRECIS som jag trode och vi har det riktigt nice:P  Jag gjorde min piercig typ i februari. Aww vad snällt^^, Du skulle vart med på Hultsfred;D 


///Rosenl00fen 

Av rosenl00fen - 10 juni 2008 22:18

Grattis i efterskott!

Och jag skyller på människor som glömmer bort min födelsedag! Dåligt, dåligt. Det visar sig att jag glömt både bort en och en annan.

Först vill jag hälsa grattis i efterskott till Karla som fyllde år den 31 oktober, så det var ju ett tag sen. Men nu är hon 18 ialla fall, grattis till henne!

    Sen vill jag hälsa grattis i efterskott till Zoran, han fyllde den 21 maj, ett majbarn är han och det kom jag inte ihåg "/ Dumma, dumma mig. Men nu är denna trevliga pojk hela 21 år, massa grattis till honom som även tar studeten imorgon.

   Idag har jag softat runt i skolan, sista dagen för mig. Sagt hejdå till alla, speciellt till Johan som inte kommer tillbaka i höst :( Han ska till Mexico. Han hade precis flyttat till Sverige när skolan började från Tyskland och man kan säga att hela klassen avgudade honom. (Kan ha att göra med att han var ett år yngre än oss, 15 år när han började och även 15 tills i juni/ juli iår då han blir 16.) Men nu kommer han inte tillbaka, men hans familj har ju alltid sommarhuset i närheten så vi kan ju försöka ses ialla fall =)Nu när han talalr riktig bra svenska ska han börja lära sig spanska ett år xD Ja, den pojken kommer bli bra på språk sanna mina ord!

   Jag tog en tidig buss hem (ville slippa alla en gång för alla...NOT!)

Och där träffade jag en jag nästan minst anade; Zoran. Men det vär väldigt länge sen vi sist sågs och det är en lite komplicerad historia om alla bakgrund som jag inte kommer ta upp över internet, till hänsyn av alla inblandade. Men man kan säga att jag lärde känna Zoran förra midsommar och tycker att han är en helgo kille.

   Nej nu börjar jag bli en smula trött och är sugen på mer värmande te. Vi hörs efter hultsfred!


///Rosenl00fen


Av rosenl00fen - 10 juni 2008 22:14

Hultan, hultan

Hultan, hultan nu bär det av! Eller rättare än sagt, imorgon bär det av mot stora äventyr=) Då tar jag bussen in till stan, går runt med Amanda, tar hultsfredbussen vid 13.00 med Josse och så är jag där! Och måste kånka på all packning -.- Tar alltid med mig för mycket. Det är illa av mig faktiskt.

   Är as nervös! Över om jag packat fel eller för lite/ för mycket. Om det kommer vara konstigt väder, om jag kommer bli sjukare än vad jag är, om jag knappt kommer kunna jobba, att jag kanske inte hinner se alla band jag vill se:( Aja, nu ska jag dricka te, skriva ett till inlägg om annat, kolla över det sista, ställa klockan och krypa ner i sängen och lyssna på stormen x]


///Rosenl00fen

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards