Alla inlägg den 2 juli 2008

Av rosenl00fen - 2 juli 2008 16:29

It´s a hard work work

Nu börjar jag känna av arbetlivets hårda vilkor. Jag har ont i ryggen, axlarna och nacken efter allt bärande, lyftande och krypande som en städare på en folkhösskola behöver utsätta sig för. Men jag överlever och klagar inte alltför mycket=) Jag gör jobbet och får mina pengar. Just nu sitter jag (som vanligt nu för tiden) på Josses data och bloggar. Hon och David står i köket och vi tänkte äta lite strax. Josse har möblerat om och vi sitter och tänker kreativa tankar och disskuterar framtida inredninigsvalmöjligheter. Det kommer blir så underbart att få sitta ner och planera mitt drömrum och se det bli verklighet.  En liten rolig sak händer med xD Nya kursdeltagare kom på måndag, däribland en kille. Jag känner mig lite halvt besvärad i hans närhet. För när alla går och fikar/ äter känner jag hur hans blicknästan bränner mig i rygen och när jag sneglar bort ser jag honom ha sin blick riktad mot mig. Jag blir bara så jävla generad och samtidigt smickrad, för ett visst intresse har han ju tydligen för mig. Kanske bara att prata med, vara trevlig och social, kanske mer. Vad vet jag egentligen? När jag och Eva som jag jobbar med var på väg mot bygnaden med lokalerna för städet satt han ute och återigen kände jag hur han inte släppte blicken. Så jag kollade tillbaka lite och då höjde han handen, vinkade och nickade. En aning generat vinkade jag tillbaka och tittade sedan bort. När jag sedan skulle cykla hem satt han utanför entrén och hejade igen. Sa hej, frågade hur läget var, kommenterade det vackra vädret och sa att vi ses. Jodå, det gör vi nog allt lille vän! Jag jobbar på den skola du är på kurs på. Imon om jag får tillfälle och känner för det ska jag nog höra om han ville joina mig på en promenad när jag någon gång på eftermiddagen. Nää vi får väl se hur detta lilla drama urartar sig. Inatt ska jag sova över hos min Angel Johséfina =) Ska ta moppen till jobbet imon, faaan ska upp innan 05! -.-


///Rosenl00fen



Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards