Alla inlägg den 26 mars 2008

Av rosenl00fen - 26 mars 2008 23:19

Hejsan alla

Erkänn det är inte bara jag som är 17åring och har svårt att finna ett sommarjobb. I kväll måste jag ha skrivit ett dussin ansökningar till Växjö, Kalmar, Gotland, Öland, Norge m.m Allt för att få ett riktigt jobb iår. Det är ju sanningen, man behöver ju pengarna. Pengar är alltid viktigt. När man ska köpa nya kläder, gå på aktiviteter med kompisarna, utövar sin hobby och (som jag snart) ska betala körkortet.

Samhället styrs till viss del av pengar, men det är ganska naturligt egnetligen. Alla vill ha dem och de som har dem, har makten, för de har något som alla vill ha.


Hade jag pengar hade jag köpt följande:

  • En bra digitalkamera/ systemkamera
  • NYA KLÄDER!
  • Nya skor
  • En extern hårddisk
  • Dator högtalare
  • Stora hörlurar (så snyggt)
  • Gymkort

Och säkert lite till^^,

Såg denna jackan på H&M och tyckte att den var jätte häftig. Lite kapten/ general stuk över den. Alltså...exakt min stil=D ÄR jätte inne på att skaffa mig ett par nya skate skor eller Fred Perry skor också :S

Jackan kostade runt 200-300 kr har jag för mig, DC skorna kostade 899 på stadium och Fred Perry skorna 799 på Stadium också.


Imon ska jag till tandläkaren, lär inte ha några hål, så mamam skjusar mig till Vislanda=D Snälla mammsen^^,

¨

//Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 26 mars 2008 13:06

Efter en stunds sömn...

Mobil alarmet ringde vid 10.00, men gick inte upp då (var alldels för trött efter mitt natt-bloggande) utan gick upp när klockan ringde 10.50 Dags att kravla sig upp för att åka till stallet.Så jag åt lite frukost, läste reklam-posten, bytte om och gjorde mig i ordning för att ge mig iväg.

   Rebecka (granntjejen) ringde och sökte Lill-syss, men hon var ju inte hemma så Rebecka hängde med mig till stallet.

Det är faktiskt rogivande att stå där och pyssla och göra fint för sin lilla häst.


Men nu sitter jag här vid datan, nuduschad och klar för att ge mig iväg till Alvesta och Chidde. Vi måste träffas för att göra samhällsarbetet klart. Vi arbetar om utseendefixering och skönhetsideal. Sånt är riktigt intressant att debattera om: Vem är det som säger vad som är snyggt/ inne och inte? Vem är det egentligen?:S

   Sen kommer jag väl hem senare ikväll och tänkte röja upp lite i badrummet ( i mitt skåp ligger smink, krämer mm. huller om buller) och kanske sätta mig ner med en bok Mandischz tipsade mig om och lånade ut till mig.

   Nu är hon i 08:tornas värld föressten. Stackars, stackars Mandischz....:(

R.I.P ///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 26 mars 2008 00:44

Hejsan alla kvällspigga/ väldigt morgon pigga personer!


Idag har jag städat mitt rum (ska ta bilder på det senare och lägga upp tänkte jag), fått in ringpiercingen i läppen igen, lekt med Mandischz och sedan haft ridtrännig. Det var min dag.


Men nu till annat. I torsdags åkte familjen till sommarstugan i Söderåkra, där hjälpte vi bland annat bror min och passade gull-ungarna=) Var ute och gick lite och dansade runt i snön med ljuvlig musik i min walkman. Jag, lill-syss och pappsen åkte också till Kalmar city på lördagen och där bytte jag tillbaka ett par jeans, köpte smink (det nya pudret -"perfect match", något sånt)och en väldigt nice hood-tröja. DC var märket och jag gjorde klippet att få 500:- rabatt på den. Skate i da shit för tillfället. Skate, punk, metal och nerd.


Kolla in vad jag också hittade: En soft väst på bik bok för bara 199:- och en annorlunda, coolt linne för ???:- Självklart hade jag inte pengar till de plaggen, alltid så när man finner något till slut!"/


Pease out! /// Rosenl00fen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards