Alla inlägg den 30 mars 2008

Av rosenl00fen - 30 mars 2008 21:34

Sista lovdagen...

Isdag är det söndag, idag vid midnatt tar påsklovet slut. Det känns både bra och dålig. Jag har inte mått så här bra på länge som jag gjort denna vecka. Nu kommer man åter slungas in i stressen, pressen och ångesten.

   Man hinner aldrig göra allt som man färväntas göra. Man hinner inte med alla läxor/ prov, med att städa och hålla ordning, ta hand om djuren, ägna sig åt sina hobbys, åt sina vänner. ja det är mycket man vill och måste göra. Men när man har skola så är det inte alla gångerså lätt att bara leva. Vuxna tror att det är sååå lätt att gå i skolan, ja se på dom som minsanna arbetar från 08-17. Att gå i skolan är rena rama drömmtillvaron i jämförelse. Pyttsan... harman ett arbete är det oftast så i regel att man går till jobbet-arbetar och sedan går hem för att leva privatlivet. Men i skolan går vi i skolan-kommer hem och förväntas göra en massa skolarbete hemma. Det blir dubbel skift av arbetslivet! Det tycker jag föräldrar/ lärare/ rektorer ska tänka på. Om nu syftet med detta är, som de faktiskt påstår, att vi ska lära oss hur det fungerar i arbetslivet.

   Jag är ung, jag vill leva. Jag TÄNKER leva. Jag tänker inte längre få MVG enbart, till vilken nytta har jag av det sen? Ett VG duger lika bra oftast.


Igår var jag och syss ute och sprang som sagt och jag blev riktigt glad övertat min kondition var i bättre trimm än vad jag befarade. Den är absolut inte bra! Men det duger för att starta. Jag hoppas verkligen att min klasskamrat A och jag startar/ går med i ett fotbollslagsom vi disskuterade innan. Jag saknar fotbollen, jag vill träna mera, helst i lag och då är det ju perfekt att börja i ett lite mindre seriöst lag. För jag inser ju att jag inte platsar i ett jätte duktigt lag, det var ju evigheter sen jag gick på fotboll, visst är inte totalt värdelös, men ändå.


Jag vet inte riktigt vad alla ni vill läsa om, så kom gärna med förslag. Jag plockar lite av varje än så länge, mitt liv, mina tankar och lite om vad modestilar/ inredning och så.

Men som sagt uppskattar om ni som läser vill ge en kommentar där ni skriver vad ni vill att jag ska ta upp/ debattera/ analysera om.


Imon är det skola...tänker tigga mer ljuvliga låtar av P! (A)

/// Rosenl00fen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards