Alla inlägg den 13 maj 2008

Av rosenl00fen - 13 maj 2008 19:50

Hultsfred here I come!

FATTAR NI!? Jag har fått jobb på Hultsfredfestivalen! Jag ska vara säkerhetsavsvarig på Pampas =D (Scen), kanske kontrollera back stage få artisterna kommer rätt^^,


Gud vad jag är lycklig i denna stund!


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 13 maj 2008 14:49

Örarevet

Okey, nu ska jag berätta om min helg lite mer.


  • Fredags: åkte till stugan efter skolan
  • Lördags: åkte till bror min och hans familj, grillade på Örarevet
  • Söndags: åkte hem

Theo, mitt brorsbarn och mitt gudbarn fyllde ett år i fredags, men vi åkte och firade honom i lördags. Mamam hade bakat en liten tårta till honom som han sölade runt med totalt. Syss, syss pojkvän, mamma, pappa och jag var med, lill syss var på Liseberg. Jag, syss och syss pojkvän lekte med och tog hand om barnen. Vi gick bland annat till en lekpark där vi åkte rutchkana, "köpte" glass, lekte i sandlådan och gungade. Vi hade planerat att åka ut till havet för att sitta och grilla på eftermiddagen och när busfröet Tess fick veta det ville hon hänga med, så hon fick sova över hos oss i stugan över lördagen.

Älskar att sitta på en sten vid vattenbrynet och bara tänka. Det var precis vad jag gjort. Dock är jag lite tråkig och vill inte yttra mgi om vad jag tänkte just då. Men jag var tvungen att tänka igenom lite jobbigare saker och fatta beslut. Jag vet att vissa saker jag har gjort är dåligt, jag kan bara se ner på min hand för att påminnas om det. Det är bland det bästa man kan göra, sitta rakt ner och titta ut på vacker natur.

Jag har även kommit ett steg närmare en lösning på W.C.R problemet, kanske syss och hennes pojkvän kan gå runt i Gbg eller till och med gå på konserten. På sås sätt kan jag ta mig dit och hem. Hoppas bara att jag hittar en vän som kan åka med=) Josse kanske kan, men hon måste fundera igenom det lite. Det var min helg, jag laddar upp lite bilder så får ni se=)


Vill bara tillägga att om det skulle vara möjligt på något sätt hade jag velat förstora Tess underbara skor så jag kunde få dem!

De är supersnygga!


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 13 maj 2008 14:45

Försenad torsdag!

Nu äntligen ska jag skriva lite om torsdagen, har ju trots allt tid till det. ahr suttit och laddat upp massvis med bilder nu=)

Men ialla falla, vår "käre vän" som kommit åter var alltså igelkotten som brukar komma till oss varje vår/ sommar och som vi såg i torsdags för första gången iår. Den är så söt, men tyvärr fick jag ingen bild på den med mobilen, utan fotade stället den gömmer sig på^^,

Sen fotade jag allén och när ni ser bilden förstår ni varför jag älskar att bo där så mycket som jag gör.


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 13 maj 2008 12:11

 Allt detta väntande gör mig galen

Nu är jag fast här...igen. Suck, jag bor ju som sagt inte i samma "stad" där jag går i skolan och får ofta vänta rätt länge innan jag kommer hem. Men idag slutade vi oväntat direkt efter nationella proven som vi föressten hade idag, det vill säga 09.50 Pappa ska hämta mig vid 17.10, så ni ser att jag har rätt mycket tid över. Men jag tänkte försöka jobba undan lite och jag nu sammlar ihop lite disciplin till det, den tänkte jag äta lite, snacka med skolsköterskan om dessa jäkla skador på fötterna och såklart blogga! Jag vet att jag inte har blogga på länge än, men det får jag ta igen. Har rätt mycket att berätta om helgen m.m Så när jag har gjort lite av det första jag nämnde ska jag börja med att berätta om torsdags, den dagen jag var hemma för huvudvärk och smärtan i foten, och då en "kär vän" återkom till vårt hus. Sen får jag allt berätta om helgen, som var jättebra. I Fredags fyllde ju mitt gudbarn 1 år och jag lovar er han är världens sötaste 1 åring :) Vi var i stugan och var hos bror min och åt tårta och god mat. Sendan åkte vi till have och grillade, gud vad jag älskar att sitta på en sten vid vattenbrynet och spana utåt och bara tänka...Nej nu måste jag gå och kolla om inte skolsystern är tillbaka, annars får jag börja med svenskan. ///Rosenl00fen

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards