Alla inlägg den 5 april 2008

Av rosenl00fen - 5 april 2008 23:20

Inte lätt...

Jag har börjat fundera på vilka som är värda att lägga tid och ork på.

Känner att vissa i min närhet har behandlat mig en smula sämre än vad jag förtjänar och tycker inte om sättet de gör det på.

De är mina vänner och vill inte tjaffsa eller tvinga dem till något, men även om jag ser mellan fingrarna nu så kommer jag inte göra det för alltid. Bollen ligger hos dem om de vill mista en vän...

   Många vet inte det, men jag har börjat med en dum vana att rispa mig själv när jag är lite nere. För sannigen är att det hjälper. Det hjälper när man mår riktigt dåligt. Man focuserar på den fysiska smärtan istället liksom.

Oftast är det för att jag har blivit sårad av de i min närhet som utlöser det. Det är de jag tycker om som kan krossa mig, många vet inte det, men det är de som vill få mig att gå längre ibland"/


Ska sova nu för är AS trött x]


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 5 april 2008 22:44

En förlorad vän...

Sammanfattar dagen:

Vaknade upp med en drös kompisar hos en av kompisarnas hus, vi åt en slö-frukost och kollade på en film. Sedan blev jag hämtad, var ute och sprang en runda i det jääättefina vädret- det gick as segt, knäet (det som är total paj, tar den historien en annan gång). Sedan åkte jag och fixade hos hästen, red ut med Isold, Gidde och Malin. Det var såå underbart. Solen höll på tat gå ner och en lång rak grusväg var framför oss då jag vände mig om till Malin och skrek: Vi racar, försten till kullen! Mot solen!

Sedan gick jag en liten runda, och så hamnade jag här. Imon ska jag göra lite av varje. Hoppas jag får övningsköra då"/


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 5 april 2008 15:18

<3

Vad står "<3" för? För kärleken? För "hjärta på dig", "puss på dig".

Jo, jag vet vad det står för, ville väl bara inleda på ett klatschigt sätt.

Ja just det! Jag tänker blogga om....kärlek! Woho?!


Har jag varit kär...? Tja, jag skulle gissa på det. Men det är ju alltid svårt att ge ett rak svar på något så diffust som kärlek.

Men skulle jag svara här och nu så: ja, jag har varit kär.

Jag har relativt lätt att få ett visst intresse för någon, bli lite småförälskad, men svårt att bli riktigt kär. Anledningen är nog att jag VILL inte bli kär. Det är en ganska lång historia som ligger bakom det och som sträcker sig bakåt lite i tiden, men jag har fått lära mig att kärlek = smärta.

Jag hade en pojkvän i februari, eller ska man ens kalla det för pojkvän? Men det slutade inte så bra så det har bara strött på ännu mer på min cyniska sida.

Jag är väldigt naiv, väldigt romantisk och "ömtålig" men samtidigt är jag väldigt cynisk, det är väl ett slags skydd. Ett skydd jag dock inte lyckast med så speciellt bra.

Har nog bara älskat en enda person på riktigt, men vet ändå att jag aldrig skulle få honom, vet inte ens om vi skulle passa bra ihop om drömmen kan existera i verkligheten. Kanske slottet blir ett skjul och den vita hästen blir en åsna? Det är en ganska invecklad historia som började den 8:e augusti 2006.

   Kanske lika bra att det inte blev som det blev. Jag vet inte om jag skulle förtjäna honom iaf.


   Jag skulle vilja att någon grep tag i min hand och drog upp mig..."Falling inside the black"


///Rosenl00fen

Av rosenl00fen - 5 april 2008 15:06

Sorry!

Till mitt försvar får jag säga att jag har varit extremt trött på sista tiden. Jag har inte haft datan på på hela veckan, så därför har det inte blivit något bloggande för mig del. Sen i torsdags for jag med E hem med bussen. Hade en jättestor sportbag, hatar sånt, att alltid ha med sig så mycket. Men jag hade ju med mig sportkläder och löpar-skor så.

Jag, E och A var ute och sprang i torsdags, det var jättehärligt, dock märker man att man borde börja springa mer seriöst nu. Man har inte den där kondisen man vill ha. Tänkte ut och springa idag föressten, men det vet jag inte om jag är i form för. Men iaf, hadeväldigt roligt med mina flickor och sedan åkte vi till M och lagade taco-tårta till mat i fredags och ställde till med en stor filmkväll som inte slutade förren 5 tiden i morse^^,


Men ialla fall, det var lite om det. Har funderat väldigt mycket om mitt hår på sista tiden. Har långt, rakt hår och är väldigt trött på det ibland och vill fixa till det så att det är mer mig. Jag vill ha "typisk Emo fris" ni vet, med snelugg, långt hår där fram till öronen för att sedan ha pojk-kort i nacken. Det vore så tufft, speciellt när jag funderar på att bleka en slinga på en sida med långt hår. Men jag är för feg. Tänk om jag saknar mitt långa, ibland fina, hår? Det kan ju ta minst2 år innan håret växer ut i nacken plus att det kommer se väldigt lustigt ut när det varken är kort eller långt :S Lite help med bestämmandet?

En kompis till mig som pluggar till frisör ska permanenta mitt hår på onsdag med, har ju alltid velat ha lockigt hår. Om det misslyckas ska jag nog klippa det, kanske...vi får se.


Jag har tråkigt, alla kompisar är nog upptagna eller så pallar jag inte höra av mig.  Inte just nu ialla fall.


///Rosenl00fen

Presentation

Omröstning

Har du varit riktigt, riktigt kär?
 Ja
 Nej
 Halft

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards